tisdag 1 februari 2011

Scrapchallenge 1 feb

1 februari och det är dags för en scrapchallenge!
Då jag gillar inredning väldigt mycket tyckte jag det kunde vara kul att få in lite av det i scrapvärlden.
Denna scrapchallenge går ut på att välja ett favoritrum hemma hos dig och utgå ifrån färgerna, formerna, atmosfären eller liknande och använda det i skapandet av antingen ett kort eller LO. Jag själv har valt att utgå ifrån vårt gästrum som går i färgerna beige, rött och blått och inslag av New England stil:

It's February 1st and it's time for a scrapchallenge!
Since I like decorating a lot I thought it would be fun to get a piece of that into the scrapworld. So in this Scrapchallenge you choose one of your favourite rooms at your home and use the colours, shapes, style etc and use it when creating a card or layout. I've chosen to use the colours from our guestroom that goes in beige, red and blue with a touch of New England style:




Av denna inspiration har jag valt att göra ett kort och har fångat upp färgerna samt stjärnorna i New-England-temat. Resultatet ser ut såhär:

Our guestroom inspired me to make a card and I've used the colours and New-England theme in my card. It turned out like this:


Blå cardstock, mönstrat papper Inkido, wellpapp, blommor WOC, tiny type alpha och en stjärna som jag gjort av ståltråd och små vita pärlor.
Blue cardstock, patterned paper Inkido, cardboard, flowers WOC, tiny type alpha and a star that I made using wire and small white beads.


Vad blir du inspirerad av i ditt hem? Hoppa gärna på min scrapchallenge och lämna en kommentar i detta inlägget med länk till ditt bidrag så visar jag upp det i bloggen!

What inspires you in your home? Join me in my Scrapchallenge and leave a comment to this post with a link to your interpretation and I will post your card/LO in my blog!

post signature

Inga kommentarer: