söndag 30 januari 2011

Leaving the twenty-something.....

Snart fyller jag år och går från att vara tjugo-nånting till att vara trettio! Jisses vad fort tiden går, helt sanslöst. Häromdagen satt jag och funderade på allt jag inte har eller har gjort än, men sa då till mig själv att istället tänka på allt jag faktiskt har och har gjort! Och några av dessa saker som jag är glad för att jag har och har gjort är:

- Jag har en universitetsutbildning
- Jag har ett jobb jag trivs med
- Jag tjänar bra
- Jag är gift (!)
- Jag har en underbar make
- Vi har ett hus (!)
- Jag har rest mycket
- Jag har en underbar familj och vänner som betyder mycket för mig

Så genom att tänka på detta så känns det liiiite lättare att gå över strecket till den åldern som börjar på en trea :-)



So my birthday is coming up soon and I'm going from twenty-something to thirty-something.Oh my how the time flies, I can't believe it! The other day I was thinking about all the things I haven't done or achieved yet, but instead I said to myself: Let's think about all the things I've actuall have and have done so far in my 29 years old life. So these are the things that I'm really happy about having and having done:

- I have a university degree
- I've got a job that I like
- I earn good money
- I'm married (!)
- I have a wonderful husband
- We have a house (!)
- I've travelled a lot
- I've got a wonderful family and friends that mean the world to me

So by having all these things in mind it feels just a tiny little bit easier leaving the twenty-something :)

post signature

1 kommentar:

jennieh sa...

Det är så lätt man fokuserar på saker man inte gjort när man egentligen ska fokusera på det man HAR gjort.. att fylla 30 innebär ju bara att fortsätta beta av den där listan ;)